Marjo

För den som längtar efter motion

IDAG ÄR EN BRA DAG FÖR ATT VARA EN VUXEN I RÖRELSE

Om du upplever att motion inte är din grej, ge vardagen en möjlighet att motionera dig. På den här sidan får du hjälp och råd om hur du kan öka motion helt i smyg. Var och en av oss är en vuxen i rörelse – på sitt eget sätt. Välkommen att hitta ditt eget sätt!

DU BESLUTAR HUR DU RÖR PÅ DIG

Ingen ställer krav på hur du rör på dig, du bestämmer själv. Du är modig och vågar prova på nya saker.

Så har kan du motionera mer under dagen

  1. Ta för vana att gå när du pratar i telefon.
  2. Kom överens med en kompis om en motionsträff. Ett överenskommet möte är svårare att ställa in.
  3. Ta trappan. Tänk att hissen är till för att användas när man rör sig med saker.
  4. Härja med barn eller sällskapsdjuret.
  5. Gå eller cykla till jobbet. Din kropp vet inte om du är på väg till jobbet eller om du motionscyklar.
  6. Gör lätta rörelser eller stretchningar samtidigt som du tittar på TV.
  7. Gå ut genom ytterdörren. Det är ofta det största hindret. Det spelar ingen roll vad du gör där ute, bara du bestämmer dig för att gå ut.

VARJE SÄTT ATT RÖRA PÅ SIG ÄR EN VINST

De avgörande stunderna för en orienteringstävling eller kanske alla tiders svampfynd? VM i vedhuggning på Olympiastadion eller huggning av bastuved vid hörnet av lidret? Avgörande match för turneringen Grand Slam Töölö Open, eller kanske mattpiskning på bakgården?

Det har ingen betydelse, för varje sätt att röra på sig är en vinst. Välj alltså att vara aktiv!

DET BÖRJAR HÄR

Nainen nousee sohvalta ylös

Vardagsmotion och barmhärtighet

Att inleda ett liv med mer motion kräver små steg och tålamod. Vardagsmotion, motivation och barmhärtighet är nyckelord.

Läs om hur du kommer i gång >

KOlla in varå andra sajter också