Sinäkin olet liikkuva aikuinen

Sinulla on valta valita aktiivinen arki. Se tarkoittaa pieniä päätöksiä pitkin päivää. Valintoja, jotka saavat sinut voimaan hyvin. Etsi, kokeile ja löydä omat tapasi olla aktiivinen. Me autamme.

SINÄ päätät, miten liikut

Kukaan ei aseta sinulle liikkumisen vaatimuksia, sinä itse päätät. Sinulla on rohkeus ja uskallus astua ulos totutusta.

Minkä verran kannattaisi liikkua?

Neljä ihmistä kävelee suojatien yli. Yksi heistä skeittaa, yksi taluttaa pyörää.

UKK-instituutin liikkumissuositukset antavat vastauksen >

Liikunta bodaa myös aivoja ja mieltä 

Jo parinkymmenen minuutin liikkuminen tekee hyvää aivoille. Jos haluaa pysyviä muutoksia, kannattaa liikkua säännöllisesti.

Lue lisää >

NÄIN lisäät päivääsi liikettä

  1. Ota tavaksesi nousta kävelemään, kun puhut puhelimessa.
  2. Sovi kaverin kanssa liikuntatreffit. Sovittua tapaamista ei tule niin helposti peruttua.
  3. Kulje portaita. Ajattele, että hissi on tavaroiden kanssa kulkemista varten.
  4. Touhua lasten tai lemmikin kanssa.
  5. Kulje työmatkasi kävellen tai pyöräillen. Keho ei tunnista, oletko työmatkalla vai kuntopyörällä.
  6. Tee kevyitä liikkeitä tai venytyksiä samalla kun katsot televisiota.
  7. Ylitä ulko-oven kynnys. Se on korkein este. Ihan sama mitä ulkona teet, kunhan päätät astua pihalle.

LIIKKUVA AIKUINEN -OHJELMA AKTIIVISUUS ON UUSI NORMAALI

Liikkuva aikuinen -ohjelma on olemassa, jotta jokaisen työikäisen elämässä aktiivisuus olisi uusi normaali ja liikkumisella olisi parempi asema yhteiskunnassa.
Tavallinen arki on täynnä hetkiä, joissa sinulla on valta valita aktiivisuus.
Katso askeleet liikkuvaan arkeen >

Mies hymyilee ja katsoo tulevaisuuteen.

Liikettä ja hyvinvointia työelämään

Liikunnan hyödyt fyysiselle kunnolle, mielen hyvinvoinnille, palautumiselle, ajattelulle ja oppimiselle ovat kiistattomat. Tarjoamme työpaikoille tietoa, työkaluja ja toimintamalleja, joilla työkykyä voi parantaa. Lisätietoa saat tammikuussa aukeavilta liikkuvan työelämän verkkosivuiltamme.

LIIKUNTANEUVONTA kaikkien saatavillE

Sinulla tulisi olla mahdollisuus tarvittaessa saada liikunnan tai terveydenhuollon ammattilaiselta tukea liikunnallisen elämäntavan löytämiseen. Me teemme työtä, jotta tämä olisi totta kaikissa Suomen kunnissa.

Lue lisää liikuntaneuvonnan sivuilta >

Herkkua vai hanurista?

Tykkäätkö sinä arkiaktiivisuudesta?

94%

6%

Mies ajaa autoa

”Vaimo sanoo, että sun pitäisi liikkua, ja mä sanon, että nii-i – ja siihen se sitten yleensä jää.”
-Janne

Voit lukea podcastin sisällön myös tekstimuodossa täältä >

Nainen istuu keinussa

”Ensteks pahin asia, mitä mulle voisi tapahtua, olisi se, että mut laitettais ryhmäliikunta-ryhmään.”
-Marjo

Voit lukea podcastin sisällön myös tekstimuodossa täältä >

Mies seisoo metsässä moottorisaha kädessä.

”Se on mulle jotenkin vaikea käsittää se asia, että ihmiset jopa addiktoituu liikkumiseen tai liikuntaan.”
-Jari

Voit lukea podcastin sisällön myös tekstimuodossa täältä >

Tatuoija tatuoi miehen olkapäähän Liikkuva aikuinen -logoa.

Testaa oletko liikkuva aikuinen

Kuluvatko työpäivät istuen? Käytätkö portaita vai ajeletko yhdenkin kerrosvälin hissillä?

Hyville ideoille on tarjolla myös rahoitusta

Jos organisaatiossanne on halua lisätä liikettä, voitte tehdä paljon ihan omin voimin, hyvien neuvojen avulla. Toimintaan on tarvittaessa tarjolla rahoitustakin monista kanavista.

Lue lisää >

Mies kasaa kolikkoja pinoon.

Tarjoamme rahoituksen saaneille hankkeille monenlaista tukea

Lue lisää >

Tutustu myös muihin sivustoihiMME: